Pena Corneira crece en valor con su riqueza arqueológica



El monumento natural de Pena Corneira apetito valencia con el depósito arqueológico que el equipo de Jorge Lamas Bértolo está dejando a la paisaje, iniciadas las primeras catas que apuntan a una pasado de 2.000 abriles antaño de Cristo, por lo que se considera uno de los más antiguos de las comarcas de Carballiño y O Ribeiro, a excepción de las mámoas, según puntualiza el arqueólogo, datadas entre los 3.500 y 4.000 abriles.

Los trabajos de investigación y puesta en valencia de los restos arqueológicos tendrán continuidad en el próximo mes de agosto, concretamente en la zona del Castelo de Pena Corneira, fruto de un convenio entre la Axencia Galega de Desenvolvemento Rural da Xunta de Galicia y el Concello de Leiro, y que ejecuta la empresa Tempos Arqueólogos. “Os primeiros resultados das sondaxes arqueolóxicas ofrecen uns datos provisionais dunha longa ocupación do espazo, que polo menos, se documenta desde a Idade do Cobre, habendo un brinco temporal ata a tardoromanidade”, apunta el corregidor de Leiro, Francisco José Fernández.

Jorge Lamas señala que se realizaron cuatro catas en el entorno del mirador, en donde se localizaron restos de la Momento de Cobre, fundamentalmente de cerámica, y de la ocupación romana. “A importancia arqueolóxica de Pena Corneira é espectacular porque ademais da súa antigüidade, nunha superficie escavada limitada temos unha ampla ocupación desde a Idade de Cobre ata a Idade Media, incluso tamén Moderna. Temos tódalas épocas e por iso ao monumento natural hai que engadir o valencia patrimonial e cultural que é espectacular”, señala el arqueólogo.

Atractivo

É un atractivo máis do monumento natural, que ten que ver coa súa historia”, matiza Francisco José Fernández. El regidor recuerda que en lo que respecta al término municipal de Leiro, en Pena Corneira hay sendas señalizadas, un mirador, una amplia ámbito recreativa, zona de ascensión y ahora se añade el depósito arqueológico y el castillo de Doña Picaza, que se excavará en agosto.

Intentaremos seguir coas prospeccións arqueolóxicas”, añade el regidor municipal de Leiro, para continuar esta primera campaña cuya inversión sobrepasa los 45.000 euros.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *