Mujeres y arte unen Maceda



Maceda convertirá el pared de su centro educativo en una auténtica obra de arte. Bajo una iniciativa del Centro de Información a la Mujer de la aldea en colaboración con la Casa Consistorial, eliminarán el “feísmo” y pondrán en valencia la figura de las mujeres y las tareas que estas desenvuelven en el entorno rural. 

Así, próximo a la cómico lugar Antela Costa, encargada del diseño de la obra, un orden de mujeres del municipio se encarga de dar las pinceladas precisas para satisfacer el espacio de tradición y civilización, poniendo en valencia el papel femíneo en la sociedad. 

“Parécenos unha boa maneira de facerlle unha pequena homenaxe as nosas mulleres”, señala Uxía Oviedo, alcaldesa del municipio. “Eliximos este enclave porque cremos que é preciso darlle un significado a este tipo de muros. A maiores desa homenaxe a elas, permítenos transmitirlle aos nenos e nenas do municipio cales eran as labores que estas levaban a mango, así como que se relacionen coa figura da muller histórica no mundo rural”, añade. 

Haciendo insinuación al festival “Derrubando Muros” de Carballo, Oviedo señala que esta actividad, en la que las participantes se encuentran ampliamente involucradas, permite asimismo “rematar cos muros de formigón que moitas veces afean a paisaxe”.

Cristina Pascual: “Tódolos traballos artísticos onde as mulleres son o epicentro son verdadeiramente interesantes e fermosos”

En horario de mañana y durante varios días, una decena de vecinas acuden al oficio para representar “a súa muller de remisión”. “Lavandeiras, colleitadoras, gandeiras, bailadoras, cantareiras, costureiras e leiteiras aparecen neste mural co obxectivo de darlle valencia a estas tarefas e a elas”, señala la cómico Antela Costa, quien confiesa que “está a ser unha experiencia única”, ya que sus raíces están ligadas a la pueblo de Santirso, en Maceda. 

“As participantes son mulleres que nunca tiveron contacto co muralismo . O deseño está pensado para que elas poidan realizalo na súa totalidade, dende bocetar o deseño na parede ata darlle cor”, declara. 

Satisfacción

Costa asegura que los resultados que están consiguiendo con esta obra de 2 metros de stop y 15 de ufano son “espectaculares”, y en el camino, ella ha disfrutado, y mucho. “Traballar con mulleres e especialmente con mulleres do rural, encántame. O interese e as gañas que poñen son impresionantes e para min é moi gratificante poder axudarlles a que se atrevan e deixen o medo a un costado”, añade. 

“É o primeiro mural que se fai en Maceda, unha experiencia nova para todas nós, e a verdade e que o disfrutei moito”, explica Carmen López, una de las participantes. Por su parte Cristina Pascual , otra de las artistas del municipio declara que “durante o proceso pasámolo moi ben. Para min está sendo moi emocionante porque o feito de que sexa un mural feminino e con xente da comarca e mulleres moi diferentes con historias moi diferentes xa é un aliciente”. “Realizar esta actividade tamén nos fai colocar a individuo noutro costado, contándonos as nosas historias, compartindo cafés… estamos tan encantadas que queremos seguir pintando Maceda”, añade. “Tódolos traballos artísticos onde as mulleres son o epicentro son interesantes e fermosos”, concluye. 

Con este plan Maceda conserva sus raíces. Mujeres iniciándose en el muralismo para pintar a sus referentes, a ellas mismas, a todas aquellas que lucharon por hacer del rural un oficio mejor. n

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *