El Partido Popular, a través de su portavoz de industria, Rubén Lorenzo, ha reclamado al Gobierno Central y a la Confederación Hidrográfica Miño-Sil (CHMS) que realicen observación oficiales de los niveles de metales pesados y de la sinceridad de las condiciones hídricas en el entorno de la mina de Penouta. Lorenzo incide adicionalmente en la requisito de “situarse ao carón das persoas traballadoras desta mina, facilitándolles asesoramento, avaliando e priorizando a exploración do asentamento de proxectos industriais na zona afectada pola paralización da actividade da explotación”.
Rubén Lorenzo considera probado, tras la sentencia del Tribunal Superior de Xustiza de Galicia que ordenó el pestillo, que “a Confederación Hidrográfica Miño-Sil é o organismo competente á hora de facer analíticas que verifiquen os parámetros de arsénico, mercurio, chumbo e cadmio”, por lo que considera improcedente que “se pida agora que sexa a Xunta a que faga o que non levou adiante nin a empresa da explotación mineira nin a Confederación Hidrográfica”.
Y es que la portavoz de Industria del Liga Socialista, Patricia Iglesias, acusa al Gobierno gallego de “desatender” a los trabajadores afectados por el pestillo de la mina de Penouta, en Viana do Memo, y de ponerse del banda de la empresa.
Iglesias presentó delante el Parlamento una iniciativa para reclamarle a la Xunta que active “medidas urxentes e concretas que protexan o emprego e a saúde pública dos veciños afectados”, que fue rechazada por el PP.
La portavoz centró su intervención en la “agonizante situación dos traballadores que agora quedan sen emprego correcto ao concurso de acredores de Strategic Minerals Spain”. Subrayó que “socialistas non podemos permitir que unha comarca como Viana do Memo, xa castigada polo desemprego, quede agora sen alternativas laborais”, y exige a la Xunta que “asuma canto antaño a súa responsabilidade”.
La Proposición no de Ley además denunciaba la yerro de control y prevención del Gobierno gallego respecto a las empresas que operan en el sector minero en Galicia, en particular en la mina de Penouta, que, explicó, “opera con altos niveis de metais pesados, afectando non só á contorna natural, senón tamén á saúde da poboación”.