A Fundación Otero Pedrayo palanca anos traballando para que os máis novos se acheguen á vida e á obra do Patriarca das Cultura Galegas. Ás visitas de centos de escolares galegos, súmanse, nos últimos anos, os traballos de investigación elaborados para participar no certame escolar que promove á institución, e, agora, un STEMbach en colaboración co IES Otero Pedrayo. O STEMbach é un software que rastreo que os estudantes galegos dos últimos cursos de instituto se aproximen á investigación seguindo modelos universitarios. Neste caso, o acto normativo celebrouse simbolicamente na casa que o escritor tiña en Trasalba, onde na actualidade ten a súa sé a Fundación Otero Pedrayo.
Lucía González Vázquez defendeu un traballo titulado “Investigación das paisaxes reflectidas nas obras de Otero Pedrayo”. Partindo dos versos do devandito poemario, percorreu os espazos da contorna que Otero Pedrayo coñecía ben e cita no compendio (Abruciños, Fontefría, Cornoces, Trasalba…) e xeolocalizounos nun atlas.
Pola súa partida, Celia Rodríguez Fernández, Nerea Rodríguez Andrade e Capea Rodríguez Domínguez, defenderon o segundo proxecto: “Otero Pedrayo educando. Traxectoria no centro que palanca o seu nome”. As estudantes lograron contextualizar anos fundamentais na formación do escritor, os que transcorren entre 1898 e 1906, anos en que estivo matriculado no centro no que hoxe estudan as mozas investigadoras.
Descubriron que, ademais de ser un excelente estudante, Otero Pedrayo compartiu experiencias con figuras tan relevantes da civilización galega como, os daquela adolescentes, Vicente Risco, Florentino López Cuevillas. Eugenio López Aydillo ou Manuel Martínez-Risco que, andando o tempo, chegaría a ser candidato ao Premio Nobel.