O tempo de reacción está a ser moi rápido



Rubén Pardo es agente ambiental en la zona de Celanova, en el distrito forestal XII, y ha participado este año en la agonía de cuatro conatos de incendio que se vivieron en la zona de Verea, el longevo de los cuales se extendió por tres hectáreas. Recayó sobre él en esas cuatro ocasiones el dirigir los trabajos de agonía, una experiencia que describía así: “É máis ben coordinar todos os medios que hai no eficaz para que funcionen simultaneamente, e ó mesmo tempo non se estorben uns a outros. E acadar o obxectivo, que é a agonía do incendio”. 

Pardo es ingrediente de una de las brigadas de primera intervención, que acuden carencia más saltar la alerta para evaluar la situación y realizar una primera petición de medios. “Levamos o que é a prevención, e tamén o traballo de Director de Acabamiento”, comenta el agente. “Dende o momento que nos comunican a existencia dun posible incendio, imos observando a situación e os medios que van mandando (desde el centro de coordinación situado en Ourense)”, continúa el agente forestal. “Segundo chegamos, imos observando o tamaño, a cor do fume, a propagación… moitas veces antiguamente de chegar ó incendio xa estamos mobilizando máis medios terrestres ou aéreos, porque segundo a intensidade do fume e a súa cor, xa vemos se é un incendio en pinar ou monte raso, se se abriu moito ou se colleu máis virulencia”, continúa Rubén Pardo, quien igualmente resalta la importancia de los primeros medios aéreos a la hora de evaluar la situación. “Algún medio sutil que chegue primeiro pode informarnos da forza e a dirección do vento, que tamén inflúe. Iso permítenos resumir moitos datos de camiño que aceleran a evaluación ó chegar á zona onde arde”, explica el agente ambiental. “Chegado o omento, xa se reafirmar e comezan os traballos de agonía”, concluye.

Buena preparación

Esos primeros momentos marcan muchas veces la forma en la que se aborda un incendio, ya que la extensión del foco o la topografía del dominio son medios que influirán en el perimetrado y la distribución de los equipos. En ese sentido, se muestra satisfecho con la marcha de la temporada de detención aventura. “O persoal está moi ben adestrado, e o protocolo axuda a facer un despregue rápido, o que non sempre é doado”, comenta el agente forestal. 

Sobre cómo está discurriendo la temporada en Ourense, el agente ambiental cree que está yendo “moi ben, tivemos algún incendio e atacámolo moi pronto, porque os operativos estamos preparados para saír. O noso tempo de reacción está sendo moi rápido, e iso é a colchoneta para extinguir pronto o lume, e non deixar que medre”, concluye Rubén Pardo. El distrito forestal XII, donde Rubén Pardo trabaja, tiene tres demarcaciones: Ourense, Allariz-Maceda y Terras de Celanova, donde se encuentra asignado. Sus responsabilidades abarcan los concellos de A Fantasía, Cartelle, Celanova, Gomesende, A Merca, Padrenda, Pontedeva, Quintela de Leirado, Ramirás y Verea. 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *