Pontón acusa a Rueda de defender un sistema de financiamiento que es “un traxe a medida” del “egoísmo centralista”



La portavoz franquista del BNG, Ana Pontón, ha destacado al presidente de la Xunta, Alfonso Rueda, de defender un sistema de financiación con “retoques cosméticos” que hace que “Galicia perda millóns” y que es “un traxe a medida” del “egoísmo centralista”.

Así lo ha obvio este sábado en Santiago en el situación de unas jornadas organizadas por la formación nacionalista sobre la financiación de Galicia, un “tema caudal” para la comunidad gallega.

En este sentido, Pontón ha detallado que hay dos opciones. Por un banda, el maniquí del PP “con retoques cosméticos dun sistema inxusto” y, por otro banda, el maniquí del BNG que tiene como objetivo permitir a Galicia “ter a chave de seu diñeiro” para que poder arriesgarse “sobre o seu, sen complexos e con deseo de país”. 

“Temos que quitarlle a chave do noso diñeiro a Madrid e darlla aos galegos. Galicia non se pode conformar coas migallas e ten que negociar de xeito doble co Estado un sistema que lle permita recibir o 100% dos seus impostos e ter plena capacidade para fixar impostor”, ha recalcado Pontón.

En este contexto, la portavoz franquista del BNG ha criticado que, el Estado “fai caixa con Galicia”, porque la comunidad gallega “aporta máis” vía impuestos que lo que recibe de financiación. “No 2022 o Estado recaudou 15.385 millones de euros e Galicia só recibiu 10.041”, ha recordado en relación al estudio detallado por el economista Xosé Díaz.

Precisamente por eso, ha continuado, “resulta tan incomprensible” ver al presidente de la Xunta “divertir a mentira” de que Galicia “é insuficiente e vive da solidaridade de Madrid”.

Como segundo punto, ha resaltado que Galicia, con el sistema contemporáneo, “está infrafinanciada”. Para ello, ha hecho narración a un noticia del Consello de Contas de 2022 que, según ha recordado Pontón, situó en “case 20.000 millóns de euros o deuda entre 2009 e 2021”.

La conclusión del noticia, ha lamentado, “é demoledora”. Galicia “pierde y mucho” con un deuda de financiamiento “que supera os 1.500 millón de euros anuales”. Por todo ello, “resulta incomprensible” que el presidente de la Xunta “reduza esta carencia ata situalo en 700 millones”.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *