La firma del acuerdo no evita el desahucio de Irosa-Samaca



La Comunidad de Montes Portela-Trigal y la empresa pizarrera Irosa-Samaca, firmaron finalmente el acuerdo que pone fin al proceso. La entrega de llaves, tras la firma en la dependencia, se producía cerca de de las 14.30 horas. Acto seguido, comparecían ambas partes delante los medios de comunicación. El abogado, Jose Antonio Iglesias, explicaba que “por parte da comunidad de montes se otorgaron novos contratos de arrendamento das parcelas ocupadas que son da súa propiedade, establecéndose por un periodo mayor de 11 anos, susceptibles de prórroga; estableceuse unha nova renta desas parcelas e se acordou unha indemnización que ha de satisfacer as empresas afectadas pola ocupación da empresa durante estos nove anos desde que remataran os antiguos contratos de arrendamento en 2014″. Además explicó que “sí se respetou o acordo a pesar de que alguen se encargou de dicir que non, o que pasa e que era necesario articulalos en función da sentenza do TSXG; a comunidade de montes non cambiou a súa vontade de chegar a acordos a pesar de que se nos acusou diso”.
 
Por su parte, Rogelio López, presidente de Irosa Samaca, explicó que “o señor Iglesias dixo que o acordo non se cambiou e iso non é certo. Fixemos un acordo fai 20 días que contemplaba as dúas posibilidades, pero cuando se coñeceu a sentencia, a parte que falaba de qué se faría en caso de gañar a comunidade de Montes, xa non valeu, as exigencias foron completamente diferentes, e o final era necesario o alzamento e tuvemos que firmar todo aquelo que nos pediron”. La firma llegaba finalmente por dos razones, según cóntó López, “eu por nadie do mundo quería ver as forzas de orden notorio dándolle paos aos nosos traballadores, e o segundo que quería evitar era o peche da empresa, eu sei que si se pecha, non se volve a inaugurar nunca”. 

Al término de la firma, los comuneros entregaban las llaves al presidente de la empresa, que llegaban tarde a inaugurar la puerta, según declaraciones de Paco Casto, representante do sindicato CIG, “porque os traballadores, según escoitaron que había acordo firmado, abriron os candados e enchían de novo as naves para traballar”.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *