La producción de patata cayó 30 millones de kilos este año


La cosecha de papa de este año ya ha finalizado y, tal como apuntaban las previsiones, concluyó con una impotante merma. La recogida de este producto vinculado a la comarca de A Limia está completada, según apunta Servando Álvarez, director del Centro de Desenvolvemento Agrogandeiro del Inorde en Xinzo. “Este ano plantouse cedo e as condicións climatolóxicas no verán acompañaron, por istes motivos recolectouse un pouquiño ayer”, explica este técnico. Gracias a esto, ayer de que empezara la época de las lluvias la maña totalidad de la producción de papa de A Limia estaba recogida y no le afectó el tren de borrascas de inicios de otoño. “Esto non quita que houbo xente que si que lle quedaron algunhas hectáreas no terreo, algún agricultor con dez hectáreas, outro de catro”, explica Álvarez. Unas cifras que, según detalla, no son “significativas”.

La variedad blanca tuvo unas producciones menores de lo que viene siendo habitual. Otras especies como la kennebec sí que tuvieron un aumento de producción que se debe a que “se plantaron ayer e, conveniente as chuvias que caeron na primavera, axudaron a que o cultivo se desenvolvese normalmente”, explica. Un aumento entre un 15 y 20 por ciento de producción, marcando una cosecha total de kennebec que superó los 40.000 kilos por hectárea.

6626900
Servando Álvarez, director del Centro de Desenvolvemento.

Las variedades mayoritarias de la zona son las que tienen un ciclo más espléndido y se suelen plantar ayer. “Cando comezaron as chuvias da primavera o cultivo aínda se estaba desenvolvendo e sufriron máis os existencias”, explica Servando Álvarez. Como consecuencia de todo ello, la producción de patatas mayoritarias bajó más y quedaron sin producir en torno a los 30 millones de kilos. En total, la producción anual media de A Limia suele rondar los 120 millones de kilos, mientras que este año se ha quedado entre los 80 y 90 millones de kilos. “Unha producción máis recortada”, reconoce el director del Centro de Desenvolvemento. 

Cereal

Álvarez explica que el problema no es tanto el cultivo que se pudo plantar, sino los que la diluvio no dejó sembrar. “Neste mes de chuvias que levamos, choveu máis que a metade do ano pasado. Por outro banda, a plantación de cereal aínda non se pode facer ata decembro. O trigo é un cultivo que necesita frío”, explica.

Por otra parte, Víctor Cabido, presidente de Hortacabido, una empresa productora de patatas y cereales de A Limia, explica que “este ano os costes de producción de pataca e cereal están máis elevados que o precursor. Mermou conveniente a producción de pataca e cereal nalgunhas fincas, noutras mellor, houbo conveniente disparidade, pero en xeral, iste ano baixaron moito as produccións dos dous produtos”, detalla.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *